Sphere 55i r3

Rund um die Technik 55i

Moderator: Mods - Sphere

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Neptun

Sphere 55i r3

#1 Beitrag von Neptun » 12 Apr 2004 03:32

Hi, ich fahre auf dem Server die Sphere 55ir1 auf wine. Ich habe die SPhere 55i r3 ....... von der Sphereserver.net gezogen. Wenn ich ihn Starte, so kommt nur noch: Server terminated by Error 3. Was mach ich da falsch

Und weis jemand, wo ich noch eine ältere r2 auftreiben kann?

Matonor

#2 Beitrag von Matonor » 12 Apr 2004 10:07

das weist drauf hin dass die pfade z.b in der sphere.ini nich stimmen.

Sedin
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#3 Beitrag von Sedin » 12 Apr 2004 10:18

If you agree with running this software on an experimental basis, set agree=1 in
sphere.ini and rerun the server. Thank you. :)
agree=1 in der sphere.ini setzen und nochmals probieren

Neptun

#4 Beitrag von Neptun » 12 Apr 2004 14:33

Wo soll das eingesetzt werden ^^ is ne dumme frage ^^ Hier is ne ini datei. Zwar nur meine von dem Tastserver auf meiner Festplatte aber kannst du mir zeigen, was ich später in der richtigen ini verändern muss?

[SPHERE]
//#########################################################################################
//# Basic Sphere Info #
//#########################################################################################
SERVNAME=LF DNS // Specifys the name of your server. Player's will see this upon login and also this is the name the web interface will use.
ADMINEMAIL=geht.dich.nix.an@some.net // The e-mail address (if any) of the contact person or shard administrator
URL=www.vergessen.net // The URL (web address) if any for the shard.
TIMEZONE=1 // The local timezone, hours offset from Greenwhich, England, UK

//#########################################################################################
//# System configuration #
//#########################################################################################
SERVIP=//127.0.0.1 // The IP address of the server, no need to fill this in. It is mostly automatic.
SERVPORT=2593 // Port number the sever is running on. The standard port number for almost all TUS shards is 2593
NTSERVICE=0 // NEVER TURN ON!!! Makes the server run as an NT service when run on Windows NT 4.0 and Windows 2000 machines DOES NOT WORK ON WINDOWS 9x MACHINES
CLIENTVERSION=2.0.0.0 // String describing what clients can log into this shard

//#########################################################################################
//# File System #
//#########################################################################################
MULFILES=c:\Ultima Online\

WORLDSAVE=save\
SCPFILES=scripts\
SCPINBOXDIR=scripts\
ACCTFILES=save\accounts\
LOG=save\logs\

//#########################################################################################
//# Listing the sphere #
//#########################################################################################
//REGISTERFLAG=?? // no idea ... ?
REGPASS=jd92jdad // password to reserve my server name on the registration server.
REGISTERSERVER=list.sphereserver.net // A string containing the machine name and network name for central server listing
NOTES=This is a new born world, powered by Terra Mystica -> www.freeshard.org
LANG=German // The primary language for this server.

//#########################################################################################
//# In Game Environment #
//#########################################################################################
LIGHTDAY=0 // Light level to use at day
LIGHTNIGHT=25 // Light level to use at night
DUNGEONLIGHT=25 // Light level to use in dungeons
GAMEMINUTELENGTH=15 // Length of the game world minute in real world seconds.
ARRIVEDEPARTMSG=0 // Switch to turn the arrival and departure messages on and off
NOWEATHER=1 // Turns on/off in game weather effects
CHARTAGS=0 // Switch turning on and off the [NPC] in NPC names
MOUNTHEIGHT=0 // The height at which a mounted person clears ceilings. 0 = not checked.

//#########################################################################################
//# In Game Physics #
//#########################################################################################
ARCHERYMINDIST=0 // Minimun Distance to try a Hit with Archery
STAMINALOSSATWEIGHT=130 // This is the percent of max weight at which stamina is lost half the time.
RUNNINGPENALTY=50 // When running the weight acts as if it has been increased
BANKMAXITEMS=200 // Maximum number of items players can keep in their bank boxes
BANKMAXWEIGHT=2000 // Maximum weight in stones players can have in the bank boxes
FLIPDROPPEDITEMS=0 // Turns on/off dropped object flipping
AUTONEWBIEKEYS=1 // Turns on/off attr=04 on new keys
PLAYERGHOSTSOUNDS=1 // Turns on/off sounds of dead playerchars ( i can hear dead people :)
CLIENTLINGER=15 // Time in seconds for a client to linger in the game before complete logout of their character
HITPOINTPERCENTONREZ=20 // % of maximum potential hitpoints a player receives when resurrected
MAXBASESKILL=200 // maximum an unchosen skill can random have at start (200 = 20.0)
REGEN1=12 // Time in seconds for mana regeneration
REGEN2=5 // Time in seconds for stamina regeneration
REGEN3=1*60*24 // Time in minutes for food regeneration

//#########################################################################################
//# In Game NPC control #
//#########################################################################################
VENDORMAXSELL=100 // Maximun number of items to sell to any one person at a time.
MONSTERFEAR=1 // Turns on/off weather some monsters will run away if hurt
MONSTERFIGHT=0 // Switch for weather or not monsters will fight each other
NPCTRAINMAX=1 // MAximum absolute skill an NPC will train a player up to
NPCTRAINPERCENT=1 // Maximum percentage of skill an NPC trainer can train up to.

//#########################################################################################
//# In Game Magic #
//#########################################################################################
WOPPLAYER=1 // Switch for if Words Of Power are emoted by players
WOPSTAFF=0 // Switch for if Words Of Power are emoted by shard staff (GM's, Counselors, etc)
REAGENTLOSSFAIL=1 // Switch for reagent consumption upon spell cast failure
REAGENTSREQUIRED=1 // Switch for weather or not reagents are required for casting spells
EQUIPPEDCAST=1 // Switch for casting spells while equiped or not
MAGICUNLOCKDOOR=9999 // Amount of skill of lock picking needed to unlock a magically locked door

//#########################################################################################
//# In Game Decay #
//#########################################################################################
CORPSENPCDECAY=5 // Time in minutes it takes for an NPC's corpse to decay
CORPSEPLAYERDECAY=25 // Time in minutes it takes for a player's corpse to decay
DECAYTIMER=10 // Time in minutes for items to decay

//#########################################################################################
//# Account Policy #
//#########################################################################################
ACCAPP=7 // ACCAPP=# Account application process.
REQUIREEMAIL=0
MINCHARDELETETIME=3*24*60 // Time in minute before a newly created character can be deleted
MAXCHARSPERACCOUNT=5 // Maximum number from 1 to 5 of how many characters are allowed per account
GUESTSMAX=0 // Maximum number of guest allowed
CLIENTMAX=150 // Maximum number of guest allowed
//LOCALIPADMIN= // don't know... ?

//#########################################################################################
//# Criminal Fame Karma Murder System #
//#########################################################################################
SNOOPCRIMINAL=0 // Time in seconds a player is flagged criminal for snooping another NPC or player
PLAYERNEUTRAL=-2000 // Sets the level of karma at which a player becomes a neutral (gray) player
MURDERDECAYTIME=8*60*60 // Time in seconds for each murder count to decay
MURDERMINCOUNT=5 // Number of player murder counts before a player will be flagged a murderer
CRIMINALTIMER=3 // Time in minutes a player will be flagged criminal
GUARDLINGER=0 // Time in minutes the guards will hang around for after responding to
GUARDSINSTANTKILL=0 // Switch to turn insta-kill guards on and off
HELPINGCRIMINALSISACRIME=0 // Turns on/off if doing something beneficial for a red/gray/neutral player flags the do gooder a criminal
LOOTINGISACRIME=0 // Turns on and off weather looting or carving a blue (non criminal/good) corpse will flagged a player criminal

//#########################################################################################
//# Game Save #
//#########################################################################################
SAVEBACKGROUND=0 // Switch to turn on/off background type saves to the TUSWorld.scp and account files
SAVEPERIOD=120 // Time in minutes between automatic background world saves
// WRITENUMIDS=0 // don't know... ?
BACKUPLEVELS=6 // How many 'tiers' of backups you want the sever to make.

//#########################################################################################
//# Logging #
//#########################################################################################
VERBOSE=1 // Verbose mode switch.
HEARALL=1 // Switch for weather or not all player text is echo'd to the server console
LOGMASK=03f00 // Messages logged to the log files while logging is turned on

//#########################################################################################
//# Debug and Optimization #
//#########################################################################################
// USEIRC=? // don't know
SECTORSLEEP=7 // Value from 1 to 32 (sleep longer)
SECURE=1 // Server start console mode secure status switch
PROFILE=1 // Time profile debugging switch.
MAPCACHETIME=120 // Time in seconds to keep unused map data. (This is an advanced setting and should not need adjusting)
FREEZERESTARTTIME=10 // Time in seconds before the server will restart the main game loop if the server stalls
MAXCOMPLEXITY=32 // A variable to help the server keep the maximum number of NPC chars from being on one screen at a time (to help keep lag under control)
DEBUGFLAGS=0
FORCEGARBAGECOLLECT=1 // Switch to force a garbage collect before each world file save
DEADSOCKETTIME=15 // Time in minutes to keep a non responding socket alive

//#########################################################################################
//# Listing other spheres #
//#########################################################################################
POLLSERVERS=15 // Time in minutes to background poll other servers in your server list (minutes)

[EOF]

Berserker2

#5 Beitrag von Berserker2 » 12 Apr 2004 17:05

Ganz oben rein setzen!

Shamish

#6 Beitrag von Shamish » 12 Apr 2004 17:35

von:

[SPHERE]
//

wird:

[SPHERE]
agree=1

und halt den rest drunter und der server geht....

Darius

#7 Beitrag von Darius » 12 Apr 2004 18:34

Ist eigentlich egal wo du es reinschreibst. Der liest die datei von oben bis unter durch.

Shamish

#8 Beitrag von Shamish » 12 Apr 2004 19:28

nö wenn mans vor [SPHERE] schreibt gehts nicht wirklich man muss es erst danach schreiben aber ich hab ja auch nurn beispiel geschrieben wo mans rein setzen kann.

Neptun

#9 Beitrag von Neptun » 12 Apr 2004 20:48

wenn man sich das runterläd sind noch 4 scp dabei. Es reicht doch, wenn ich einfach nur die exe datei nehme oder?

Darek

#10 Beitrag von Darek » 13 Apr 2004 01:21

*IoI* Es ist keineswegs egal wohin man des agree=1 in der Sphere.Ini schreibt. Einträge in ini-Dateien bestehen immer aus 2 Strings.
1. Sections String
2. Id String
Aber ich will da nicht großartig darüber rumfaseln ^^
Fakt ist das agree=1 muß irgendwo nach [SPHERE] und vor [WEBPAGE 1] bzw vor der nächste Zeile die mit einen [ beginnt.

Darius

#11 Beitrag von Darius » 13 Apr 2004 10:49

Ahso, dann hab ich mich geirt. Ich dachte da er eh alle Zeilen von der Sphere.ini liest wäre das dann egal.

Shamish

#12 Beitrag von Shamish » 13 Apr 2004 11:02

Neptun hat geschrieben:wenn man sich das runterläd sind noch 4 scp dabei. Es reicht doch, wenn ich einfach nur die exe datei nehme oder?

testen komtm hatl drauf an was da drin ist und ob mans braucht. meist sind da so menüs drin wie .info die dan überarbeitet wurden.

Neptun

#13 Beitrag von Neptun » 13 Apr 2004 11:29

Hat sich erledigt ^^ die Sphere 55i r3 war so bug, das die player wieder r1 wollten und dabei ist der worldsave draufgegangen. Ich hab ihn auf die letzten 24h zurückgesetzt. Nun würd ich gerne wissen, wo man noch eine 55i r2 herbekommt.

Flash

#14 Beitrag von Flash » 14 Apr 2004 08:14

bringt dir auch nichts. Ich hab alles durchgetestet. R2 und R3 sind nichts auf Linux, ob jetzt mit WINE die Win Version oder ohne die Linux Version. Haben zwar Vorteile, aber sind dermaßen verbuggt, dass man die quasi nicht benutzen kann. Solltest du die r2 dennoch ausprobieren wollen, ich weiß zwar nicht woher ich dir habe, aber ich kann sie dir gern zuschicken. (Bin mir nicht sicher ob ich die auf meinen Server hochladen dürfte...)

ZeRo2o0o

#15 Beitrag von ZeRo2o0o » 21 Apr 2004 01:00

Moin,

könntest du evtl. die R2 hochladen? Ich finde die auch nirgends mehr =(
Bei der R3RC3 solls ja überall hineinregen, ein Grund es nicht zu benutzen.
Naja, steht ja auch beim Start das es nur eine RC ist.
Ansonsten währs nett, wenn du es an ZeRo2o0o@freenet.de schicken könntest, wenns porbleme beim hochladen geben sollte.

MfG.ZeRo2o0o

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