Skillusequick

Rund um die Technik von 55R + 56

Moderator: Mods - Sphere

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Korshurl
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Skillusequick

#1 Beitrag von Korshurl » 25 Sep 2009 22:50

25-09-2005, Radiant
- Added @SkillUseQuick char trigger and @UseQuick skill trigger, these are called when sphere does a quick run of a skill (just difficulty test + skill gain), in which case it wouldn't call @SkillStart (for example use of tactics, parrying in combat, arms lore with blacksmithing repair, magic resistance, etc).
ARGN1 = skill being used
ARGN2 = difficulty requested
ARGN3 = result of difficulty calculation (same as in @GetHit)
returning 0 will force skill to fail, returning 1 will force skill to succeed
(both skip gains)

- Added: SKILLUSEQUICK on chars, syntax: <SKILLUSEQUICK (skill) (difficulty)>.
Does a quick use of a skill based on (difficulty) and returns 1 if it succeeded.
Soviel dazu....

Skillusequick ist ein sehr nettes Element um den Skillgain soft zu coden. Jedoch stellt sich mir immer noch die Frage auf was sich die Schwirigkeit bezieht. Ist die Schwirigkeit jetzt nun eine variable die Gaingeschwindigkeit beeinflusst oder einfach nur wie oft der skilluse einfach nur failt? Oder gibts noch komplett andere Auswirkungen?

Und wenn, wie in etwa wird hier der skillgain berechnet und worauf bezieht sich das?

Grüße
Korsh

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